[O2] 1.8 TSI 160 KM CDAA - koszmar się rozpoczął.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Salt
    Ambiente
    • 2009
    • 178

    #51
    Psycho Dad, jak się diagnozuje to przeskoczenie łańcucha? Są jakieś znaczniki?
    andrzejwojnar.pl
    alchemiaswiatla.blogspot.com

    Komentarz

    • dominik9420
      L&K
      • 2012
      • 1136

      #52
      tak są. na kołach zębatych od rozrządu po wew stronie (po stronie głowicy) i bezpośrednio na głowicy

      [ Dodano: Sro 19 Wrz, 12 19:50 ]
      coś takiego
      Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
      Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
      Pozdrawiam i Szerokości!
      Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
      http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

      Komentarz

      • Salt
        Ambiente
        • 2009
        • 178

        #53
        Nie, to nie jest rozrząd. Całe szczęście, bo tak jak pisałem miałem akcję serwisową z napinaczem.

        Na razie diagnozy są dwie. Po pierwsze - filtr paliwa jaki miałem aktualnie założony miał za małą przepustowość w stosunku do katalogowej dla tego silnika. Poza tym ważył chyba z pół kilo! Wniosek - podczas przeglądów w ASO (WSZYSTKIE do tej pory!!) nie dość że założono mi niewłaściwy filtr, to jeszcze zrobiono to podczas jednego z wcześniejszych przeglądów i potem nic, bo stan filtra nie wskazuje na to żeby był wymieniony trzy miesiące temu kiedy robiłem ostatni pełny przegląd. Ręce opadają...

        Po drugie - mechanik specjalizujący się w grupie VW twierdzi, że objawy nierównej pracy silnika (regularnie w okolicy 2k obrotów) i nierównomierności spalania ciągle na tych samych dwóch cylindarch (mimo zamiany cewek) wskazują jednoznacznie na pad wtryskiwaczy. Jest to jakoby częsta usterka pogwarancyjnych motorów TSI/TFSI. Czy macie jakąś wiedzę na ten temat? Koszt wymiany dwóch wtrysków nie jest trywialny, stąd próbuję się upewnić. W ASO dla odmiany twierdzą że wtryski w TSI wymieniali raz, kiedy niekumaty tuner przegiął i zabił je ciśnieniem. Może być jednak tak, że o ile ASO grzebie w większości w gwarancyjnych autach, to po prostu tego typu napraw po okresie gwarancji robi zdecydowanie mniej. Co myślicie?
        andrzejwojnar.pl
        alchemiaswiatla.blogspot.com

        Komentarz

        • Wally
          RS
          • 2012
          • 3790
          • Volkswagen

          #54
          No ja pierdolę....

          weź zadzwoń do któregoś warsztatu polecanego przez chłopaków z Kr:



          i umów się na przegląd - wydaj parę złotych i bez gdybania czy to trąbka czy pompka będziesz wiedział co jest i za ile to zrobisz :szeroki_usmiech
          Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

          => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
          => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
          => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
          "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

          Komentarz

          • west
            Drive
            • 2009
            • 40

            #55
            Byłem ostatnio na przeglądzie i równieź stwiedzono pocenie się pompy wody, procedura przewiduje wymianę kompletnej pomy wody, koszt ok.1500-1700 PLN. Puki co nie zdecydowałem się na wymianę. Pompy nie słychac, więc stwierdziłem że to pewnie któraś z uszczelek, z kolegi opisu wynika iż rzeczywiście tak jest i w okolicach 120 tys. uszczelka pada. Swoją drogą uważam brak możliwości wymiany uszczelki między pompą a tym korpusem plastikowym połączonym z pompą jest grubą przesadą. Pracuję w uszczelnieniach przemysłowych i wiem iż koszt takiej uszczelki wynosi kilka no może kilkanaście złotych.
            Jeszcze kilka słów do purystów olejowych. Mam w firmie Ducato 2,3 MJet, przebieg ok.200 tys, i teraz uwaga! wymiana oleju co 45 kkm. olej selenia. pasek przy 180. tys. paliwo verva - auto żyje i ma się bardzo dobrze.
            west OII FL Combi 1.8 Tsi

            Komentarz

            • Salt
              Ambiente
              • 2009
              • 178

              #56
              W przypadku tej pieprzonej pompy to nie jest uszczelka. Ona jest cała tak cholernie plastikowa i nierozbieralna, że trudno określić co się tam sypie. UWAGA! ASO podaje tak kosmiczna cenę bo wymienia cały zespół pompy - nie ma po prostu u nich w katalogu części w postaci samej pompy bez dodatkowego korpusu czy czegoś tam. Są jednak zamienniki samej pompy bez tych szpejów dookoła, tylko jakiś dłubacz musiałby Ci to zrobić. Koszt jakoś tak 3x niższy.
              andrzejwojnar.pl
              alchemiaswiatla.blogspot.com

              Komentarz

              • Psycho Dad
                Rider
                • 2009
                • 629

                #57
                Z diagnostyką silnika przez internet jest jak z leczeniem ... kaszel i gorączka nie oznacza grypy.
                Wszystkie rury od dolotu masz całe ? Był też taki przypadek. link

                Sprawdził bym jeszcze pompę paliwa może pojawia się błąd niskiego ciśnienia ?
                częsty problem w 2.0 TSI może wystarczy wymienić popychacz.link

                Jak masz kumatego ludka niech sprawdzi wałki wyrównoważające na pasatowym forum ktoś miał z nimi problem (linku nie moge znaleść :/)
                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                Komentarz

                • rafik11
                  Rider
                  • 2009
                  • 448

                  #58
                  co do pompy wodnej to już opisywałe co jest grane(tylko kurcze nie pamiętam czy na forum superba). Już piszę o co chodzi, wyciek jes spod uszczelki a dokładniej pomiędzy nią a plastikową obudową. Winna jest uszczelka bo jest tak cieńka że nie ma siły ona musi puścić. Podobno w dieslach 1,6 to jest plaga z tymi pompami. Oczywiście pompa puściła po gwarancji więc cena pompy w ASO to 1kkzł więc postanowiłem poszukać innej. Znalazłem w inter cars za 250 zł (o ile dobrze pamiętam)firmy hepu. Jak ją zobaczyłem to po pierwsze korpus jest metalowy a uszczelka to porządny oring a nie jak w "oryginale tasiemka" oraz dodatkowo na tym korpusie był zeszlifowany nr katalogowy. Natomiast na opakowaniu był nr, który po sprawdzeniu w etce wskazywał na to ze jest to pompa do octawi przeznaczonej na rynek chiński. Na razie po wymianie jest przejechane 5kkm i jest ok. Koszt operacji 250 zł plus wymiana(wymiana w ASO) ale to i tak mniej niż za tą w ASO 1kzł.

                  Komentarz

                  • Salt
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 178

                    #59
                    W ramach aktualizacji: po wykluczeniu awarii świec, cewek, całej elektryki, kolektora, wtrysków, rozrządu oraz głowicy z zaworami ASO orzekło, że spadek kompresji (bo to okazuje się główną przyczyną całego zamieszania) o 5 ATM na każdym (!!!) cylindrze jest spowodowany awarią w korpusie silnika lub tłoków. Czekam na odpowiedź Skody Polska co zamierzają z tym zrobić. Takiego dziadostwa nie widziałem w żadnym z aut, z jakimi miałem okazję się zetknąć przez całe swoje nie tak krótkie życie.

                    Prawnik czeka tylko na opinię na piśmie, bo ja za to na pewno więcej nie zapłacę...
                    andrzejwojnar.pl
                    alchemiaswiatla.blogspot.com

                    Komentarz

                    • Alonzo_
                      RS
                      • 2009
                      • 2460
                      • Hyundai

                      #60
                      Współczuje Ci kolego salt.
                      Bo nie dość, że trafił ci sie jakiś totalny badziew silnik to jeszcze jak widać nikt nie potrafi tego zdiagnozować.
                      Że ASO nie daje sobie rady to w sumie nie dziwota bo nie umiejszając jednostkom tam pracującym ogarniającym temat większość to cienkie bolki.
                      A jesli ktoś jedzie , pyta się czy mieli z takim czymś doczynienia i słyszy , ze jednostkowo albo nigdy i w to wierzy ...to już kwestia wiary.
                      Ja nie wierzę. Zwłaszcza VAG-owi, który wszystko jest skłonny zwalić na wszystko dokoła tylko nic sobie nie zarzuci. Żadnych wad, żadnych problemów. Wszystko cacy. Użytkownicy winni bo to sami debile.
                      Wszystko sie komplikuje przy produkcji aby nabijać potem kabzę bo żeby uszczelniacz za 5 zł zrobić ...nie da sie - trzeba część za tysiące kupować...podobnie jak było z zębatką napędu sławnej pompy oleju w 2.0 TDI.
                      Oby sie szybko Ci to wyjaśniło na Twoja korzyść, czekamy na dalszy rozwój sytuacji

                      Pozdro i powodzenia

                      Komentarz

                      • Salt
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 178

                        #61
                        Dzięki za wsparcie! Już nawet się nie denerwuję. Wszedłem w stan sporej apatii i czekam kolejny tydzień na tę nieszczęsną odpowiedź. Marzę tylko żeby sprawę doprowadzić do niezbyt dla mnie kosztownego końca, pozbyć się złomu i zapomnieć że istnieje coś takiego jak grupa VAG. I zalecać wymazanie tej marki z mapy rynku motoryzacyjnego wszem i wobec wszystkim, do kogo będę w stanie jakąkolwiek drogą dotrzeć...
                        andrzejwojnar.pl
                        alchemiaswiatla.blogspot.com

                        Komentarz

                        • Mihau
                          RS
                          • 2009
                          • 7460
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez Salt
                          I zalecać to wszem i wobec wszystkim, do kogo będę w stanie jakąkolwiek drogą dotrzeć...
                          To że Tobie przydarzył się fuck-up nie znaczy, że każdemu ma się tak stać więc tak troszkę IMO bez sensu. Jest jeszcze wiele silników do wyboru i może są bardziej udane niż ten 1.8 TSI (IMO aż taka padaka to on nie jest) choć gdzieś ktoś wrzucił, że póki co fuck-upy narazie dotyczą jakiś 2% samochodów z tym silnikiem czy coś w ten deseń.
                          Oczywiście współczuje, że tak się stało.
                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                          Komentarz

                          • Garret
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1196
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #63
                            Andrzeju, masakra jakaś... :evil: to wygląda na modelowy przykład ograniczenia przydatności produktu.. kończy się gwarancja, kończy się silnik-> kup kliencie nowy samochód :?
                            mam nadzieję, iż trafiłes na wyjątkowo złośliwy/pechowy egzemplarz, bo nie chciałbym się borykać z takimi problemami :|
                            trzymaj się
                            Garret

                            -----------
                            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                            Komentarz

                            • Salt
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 178

                              #64
                              Mihau, statystyka jest informacją istotną dla tej części populacji, która jest poza zbiorem tych statystycznych przypadków:-) To czy jest to 1% czy 90% nie ma dla mnie żadnego znaczenia w sytuacji kiedy to mnie dotyczy taki problem. Za swoje ciężko zarobione pieniądze dostałem produkt, który w takim stadium rozwoju nie powinien w ogóle pojawić się na rynku. I przed możliwymi skutkami takiej polityki tego producenta będę wszystkich ostrzegał. Każdy jednak jest panem swoich pieniędzy i może z nimi robić co chce.

                              [ Dodano: Pon 26 Lis, 12 16:16 ]
                              Krzychu, dzięki:-) Dokładnie tak jak mówisz. 'Jednorazówka' psiakrew. Kwartał po upływie gwarancji rozpoczął się festiwal usterek, który aktualnie sprowadzałby się do wymiany motoru.
                              Mam nadzieję, że Twój sporo późniejszy egzemplarz nie ma już takich wad.
                              A klient czyli ja samochód nowy pewnie będzie musiał tak czy inaczej kupić. Ale już nie tej marki, mimo że jeździłem do tej pory trzema Skodami...
                              andrzejwojnar.pl
                              alchemiaswiatla.blogspot.com

                              Komentarz

                              • Psycho Dad
                                Rider
                                • 2009
                                • 629

                                #65
                                Zamieszczone przez Salt
                                ASO orzekło, że spadek kompresji (bo to okazuje się główną przyczyną całego zamieszania) o 5 ATM na każdym (!!!) cylindrze jest spowodowany awarią w korpusie silnika lub tłoków.
                                A ile wyszło ? masz wydruk ?
                                Ja bym pojechał do innego mechanika ... i sprawdził jeszcze raz.

                                w krakowie masz http://vtech.pl/
                                V-tech Tuning s.c.
                                ul. Bieżanowska 71
                                30-812 Kraków

                                Może pomoże ci w diagnostyce ...
                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                Komentarz

                                • t_kucyk
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 147
                                  • Volkswagen

                                  #66
                                  Zamieszczone przez misiek^wro
                                  Zamieszczone przez Salt
                                  Mobil1 albo Castrol.
                                  Sorry, ale to są oleje dobre do jednostek bez turbawek ... frytki mozna na nich conajwyzej smażyć :roll:
                                  Śmieszne rzeczy opowiadasz.
                                  300kkm w mojej Skodzie na Mobil 1 to pewnie mega przypadek haha :-)

                                  Komentarz

                                  • Psycho Dad
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 629

                                    #67
                                    t_kucyk,
                                    Zamieszczone przez Salt
                                    Jeśli mogę jako autor wątku prosić - skończcie dyskusję o oleju...
                                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                    Komentarz

                                    • 4tech
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4199
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #68
                                      Salt, a może jednak dasz się skusić na Skodę ale O1 z 1,9TDI, ale na pompie, nie pompowtryski, niestety bez takiego "prestiżu" i już z pewnym wiekiem i przebiegiem
                                      Oczywiście trochę żart, ale bez kitu coraz częściej słyszę tego typu problemy i się zastanawiam, na co miałbym zmienić mój autobus :roll:
                                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        #69
                                        I co wiadomo, co jest przyczyną i skutkiem ostatniej awarii?
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • Salt
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 178

                                          #70
                                          Psycho Dad, nowy silnik ma 14, u mnie jest 9...

                                          4tech, też mam taką wciąż w firmie, przebieg podobnie jak u Ciebie na obrazku, po wyczyszczeniu turbiny jeździ nadal bez problemu:-)
                                          andrzejwojnar.pl
                                          alchemiaswiatla.blogspot.com

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            #71
                                            Jeśli na wszystkich cylindrach, jest tak samo niskie sprężanie, winna jest głowica, może łańcuch przeskoczył o 1 ząbek. Winą tego będzie warsztat, który nie sprawdził zużycia rozrządu, przy ostatniej naprawie i/lub zbyt niskie ciśnienie oleju, które "nie naciągło" hydraulicznego napinacza.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • 4tech
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4199
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #72
                                              Ja turbinę czyszczę na bieżąco :diabelski_usmiech
                                              A niedługo pyknie mi (znaczy za mojej kadencji tym autkiem) 200kkm...
                                              Oprócz rzeczy eksploatacyjnych tylko magiel zmieniałem...

                                              Z kolei żonie kupiliśmy O2 2008r w benzynie i nawet kur.a nie można gazu założyć :evil: a nie wspomnę, że proste rzeczy, o które nikt by nie podejrzewał, że mogą się w tak krótkim czasie zepsuć, a jednak.

                                              Co do Twojego silnika, to szczerze powiedziawszy - brak słów.
                                              Pamiętam jak się podniecałem jak takie fajne cacko weszło do sprzedaży, ale kto by wiedział że tak to będzie wyglądać...
                                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                #73
                                                Nie wiem o co chodziło konstruktorom, przy zmniejszeniu ciśnienia oleju o połowę w silniku CDAA w porównaniu do silnika BZB.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • Alonzo_
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2460
                                                  • Hyundai

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  Nie wiem o co chodziło konstruktorom, przy zmniejszeniu ciśnienia oleju o połowę w silniku CDAA w porównaniu do silnika BZB.
                                                  Może o to żeby nie wszędzie dotarł.....

                                                  Komentarz

                                                  • Salt
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 178

                                                    #75
                                                    Alonzo_, zawsze irytowałem się słysząc jakiekolwiek wypowiedzi z cyklu 'spiskowa teoria dziejów', ale patrząc z perspektywy czasu na kilka generacji silników z jakimi miałem do czynienia, coraz bardziej mi się wydaje że księgowi przekonują inżynierów żeby nie zawracali sobie głowy czy po gwarancji sprzęt będzie się jeszcze do czegoś nadawał...
                                                    andrzejwojnar.pl
                                                    alchemiaswiatla.blogspot.com

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...